Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek
Vállalkozó adatai
Vállalkozó / Webshop weboldal üzemeltető neve: Palatinusné Eizrich Zsuzsanna e.v.
Vállalkozó székhelye: 5008 Szolnok, Fazekas Mihály u. 51.
Vállalkozó adószáma: 46722472-2-36
Webshop weboldal: www.seaberry.hu
Telefon: 06 (20) 353 4400 (ügyfélszolgálat, munkanapokon 8-16 óra között elérhető)
Rendelések ügyintézésével kapcsolatos elektronikus elérhetőség: info@seaberry.hu
Általános rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A Vállalkozó jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosításokat a Vállalkozó azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Vásárló amennyiben belép Vállalkozó által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa az ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Vásárló nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, kosár összeállítása
A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, és tartalmazzák az áfát, de nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A Webshopban Vállalkozó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Vállalkozó teljeskörűen tájékoztatja Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Házhoz szállítás esetén Magyarország településeire a Boxy Logisztikai Zrt. által szervezett futárszolgálatokkal (Boxy, MPL, GLS, DPD) szállítjuk a megrendelt termékeket.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai, ára
A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék melletti ismertető tartalmazza. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért Vállalkozó felelősséget nem vállal.
A termékekre a weboldalon feltüntetett árak vonatkoznak. A megrendelés leadása után a rendszer egy automatikus visszaigazoló e-mail-t küld, az abban szereplő árakra Vállalkozó árgaranciát vállal, azaz a megrendelt termékekről, függetlenül a megrendelés leadása után történő árváltozásoktól, a visszaigazolásban szereplő árakon fogja kiállítani a számlát.
Rendelés
A megrendelés elküldését követően Vásárló automatikus visszaigazolást kap a megadott e-mail címre. Előfordulhat, hogy a regisztrációkor hibásan begépelt e-mail cím, vagy a Vásárló „spam” beállításai miatt nem érkezik meg az igazolás. A Vásárló által rosszul megadott e-mail cím vagy a levelező fiókjában beállított „spam” szűrő működése okán elmaradó e-mail visszaigazolásért felelősséget nem tudunk vállalni!
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a webáruházban leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül. A megrendelés elfogadásával/elküldésével a Vásárló elektronikus szerződésben ad megbízást vállalkozó részére, hogy postai vagy futáros szállítást vegyünk igénybe és fizessünk ki a létrejött elektronikus szerződés/megrendelés teljesítéséhez.
Átutalásos fizetési móddal választott rendelés esetén, ha az utalást elmulasztaná, 2 munkanap elteltével ismételt emlékeztetőt küldünk. Ha az összeg a rendelés elküldésének napjától számítva 3 munkanap elteltével sem érkezik meg számlaszámunkra, rendelését automatikusan, felszólítás nélkül töröljük.
A „Nem kereste”, „Átvételt megtagadta” jelzésű, vagy többszöri sikertelen csomagátadási kísérlet, rosszul vagy hiányosan megadott szállítási adatok miatt „Kézbesíthetetlen” jelzéssel visszajött küldeményekre is szállítási díjköltségünk van.
Amennyiben a kézbesítés nem a Vállalkozó hibájából hiúsult meg (megtagadta az átvételt, nem ment el a csomagért a csomagpontba, töröltette a rendelést miután a csomagot átadtuk a futárszolgálatnak, és erről az értesítőt kiküldtük), ez esetben a ki nem fizetett szállítási költség nálunk kárként jelentkezik. Ilyen esetben a következő, a nevével/lakcímével/telefonos elérhetőségével érkezett megrendelést kizárólag bankkártyás fizetési móddal áll módunkban elfogadni.
A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik, adott munkanapon beérkezett vásárlások általában következő 1-2 munkanapon kerülnek kiszállításra. Megrendelést csak akkor tudunk törölni a Vásárló kérésére, ha annak a feldolgozása, számlázása, csomagolása és a szállító cégek részére átadása még nem történt meg.
Számlázás
A webáruházban leadott rendelésről számlát állítunk ki, amelyet elektronikus formában email-ben kap meg a Vásárló a rendelés feldolgozása után. A számlákat a számlázz.hu rendszerével állítjuk ki. A számlákat elektronikus formában megőrizzük 8 évig a számlázz.hu által fenntartott tárhelyen, és bármikor újra letölthető a Vásárló vásárlói fiókjából.
Elállási/felmondási jog
2001. évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról alkotott törvény értelmében a webáruházban leadott megrendelés a Felek között magyar nyelven létrejött, írásba foglalt szerződésnek minősül.
Internetes kereskedelemben előfordulhat, hogy a Vásárló a termékleírás és a fénykép alapján másmilyennek képzeli a terméket, mint amilyen valójában. Ezért – a gyorsan romló termékek kivételével – a Vásárló a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat a 20. §-ban foglaltak szerint. A Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A Vállalkozó a Vásárló által arra a termékre kifizetett összeget az elállást követő nyolc napon belül visszatéríti. (A megtagadott csomagátvétel nem minősül az elállási jog gyakorlásának!)
Ha Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Vállalkozó postacímére (Palatinusné Eizrich Zsuzsanna e.v. 5008 Szolnok, Fazekas Mihály u. 51.), vagy elektronikus úton küldött levél útján az info(kukac)seaberry.hu e-mail címre.
Vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Vásárló köteles számunkra a terméket eredeti, sértetlen állapotában indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vásárló viseli. Utánvétes, vagy portós küldeményeket nem tudunk átvenni.
A Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a terméket nem eredeti, bontatlan állapotában, a kifizetett árban foglaltak szerint küldi vissza (táplálék-kiegészítők esetében már akkor sem érvényesíthető az elállás joga, ha műanyag kupak biztonsági záró-szalagja sérült, vagy az akcióban, csomagban vásárolt árukat nem egyben, hanem csak részben küldi vissza.)
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Vásárló eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük Vásárlónak a termékek árát. A termék Vállalkozó címére történő visszaküldésének költsége Vásárlót terheli. A Vállalkozónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
A visszatérítés során a Vásárlóval egyeztetett fizetési módot alkalmazzuk, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Vegyes rendelkezések
Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Vállalkozó a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozó egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A Webshopon keresztül történő vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
A Vállalkozó nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan:
- a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
- az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
- az információtovábbítási késedelemből adódó,
- vírusok okozta,
- szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő vonal, vagy rendszerhibából adódó károkért.
A Vállalkozót semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma vagy hiba a Vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következik be.
A Vállalkozó és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Panaszkezelés rendje
Webshopunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. A felmerülő és jogosnak ítélt panaszokat, esetlegesen felmerülő hiányosságokat a lehető legrövidebb időn belül orvosolja és rendezze.
Amennyiben a Vásárlónak valamilyen panasza van a rendeléssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát ügyfélszolgálati telefonszámunkon, elektronikus levélben, vagy postai levél útján is közölheti. Webshopunk a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát elküldi a Vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozó a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.
Írásban a panaszt a Vásárló az info(kukac)seaberry.hu e-mail címen, illetve a Palatinusné Eizrich Zsuzsanna e.v. 5008 Szolnok, Fazekas Mihály u. 51. postacímre megküldött postai levélküldemény formájában közölheti. A Vállalkozó a Vásárlói panaszt 30 napon belül megvizsgálja és annak eredményéről írásban tájékoztatja a Vásárlót. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Amennyiben a Vállalkozó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Vállalkozóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (Budapesti Békéltető Testület, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., Telefon: 06-1-488-2131)
- EU online vitarendezési platform
- Bírósági eljárás kezdeményezése
Érvényes: 2023. augusztus 16.